Sunday, February 14, 2010

The Mist 2007


ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ
LoooooooooooooooooooooooooooooL

아 이건 아니자나 이영화.
I'm getting crazy by this movie..

아이고 욱겨. 나 미치겠다 진짜.
That's really funny and stupid.

음 일단 그만 웃고.
Eh let me say why I got crazy.


일단 이 영화를 분석적으로 보면 꽤나 잘만든 영화일 수 있겠다.
어떤 절박한 상황에 놓였을 때 벌어지는 일,
그 상황에서 사람들의 심리. 
Okay. I can determine this movie is pretty good in this opinion that this movie shows human being's psychology and what happens in a weird situation.

그리고 인생 사는 데 있어서 '선택' 이라는 것의 중요함
을 잘 보여주는 영화임에는 틀림없다.
And it shows how important a 'choice' is in human life very well.


하지만,
However,

내 이렇게 짜증나는 영화는 오랫만이구나.
It's really irritated and annoyed.

내가 싫어하는 요소들이 모두 모여서 집약된 그런 영화인거다.
It has all of things I don't want to watch those in a movie.

우와. 어떻게 진짜. 와~ 이 감독 누구야.
Wow. crazy. Who is the director?

어떻게 이렇게 잘 조합할 수가 있는 거지.
I really wonder how he can combine all of them into just one movie.

다 보고 나니까 분노를 넘어서 그냥 헛웃음이 마구 터져나온다.
I got just sigh simply after finishing to watch it. That's not an anger.


엄기영 전 MBC 사장님의 주옥같은 한마디가 떠오른다.
참으로 어처구니 없는 일이 아닐 수 없습니다.

No comments:

Post a Comment